tirsdag den 17. maj 2011

Springvand i haven

For nogle dage siden - da vejret var godt - var jeg på besøg hos nogle af mine bekendte som bor i hus, og for at lave det rigtig hyggeligt, så har de et springvand i haven. Vi sad udenfor og drak kaffe, mens vandet rislede, og jeg må indrømme, at lyden af springvandet næsten virkede som terapi på mig. Det var virkelig afslappende at høre på vandets rislen, mens vi sad der og snakkede. Tænk at et springvand i haven kan have en så stor effekt.

Jeg har boet i lejlighed lige siden jeg for mange år siden flyttede hjemmefra, og jeg har altid været glad for det, men efter at have oplevet hvor afslappende det er at høre på sådan et springvand, så har jeg gået og fantaseret om selv at flytte i hus og få et lille springvand i haven. En varm sommerdag er der intet så hyggeligt som en have, og jeg ved lige præcis, hvordan min drømmehave skal se ud. Der skal naturligvis være masser af planter og blomster, og så skal haven selvfølgelig være afskærmet, så man kan sidde ugenert og sole sig. Og som prikken over i'et, så skal der være en lille fiskedam med et springvand. Sådan ville en have se ud, hvis jeg skulle designe den, og springvandet i haven skal naturligvis være så tæt på, hvor man sidder, så man kan høre vandet, mens man sidder og nyder sin eftermiddagskaffe. Som du kan høre, så har sådan et lille springvand sat mange tanker i gang hos mig, og det har fået mig til alvorligt at overveje, om jeg skulle begynde at arbejde hen imod at blive husejer.

Jeg synes, det er ret interessant, at en så lille ting som et springvand i haven jo egentlig er, kan gøre så meget ved os mennesker. Det viser, at vi faktisk er ret lette at påvirke - et lille springvand, og så er vi solgt. Jeg er i hvert fald. Jeg ved også, at hvis jeg var ejendomsmægler og skulle sælge et hus om sommeren, så ville jeg ofre de par hundrede kroner, som jeg forestiller mig er den pris man skal betale for at få et springvand, og så ville jeg anlægge en lille havedam med et springvand, inden jeg skulle vise huset frem, for så er jeg helt sikker på, at en potentiel køber ville være solgt lige på stedet - præcis lige som mig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar