tirsdag den 17. maj 2011

Dagens mand - Wenja fandt ikke en fyr

Jeg har lige siddet og set Dagens Mand på TV2 - vistnok en genudsendelse, men pyt med. Der var tale om en specialudgave af Dagens mand, nemlig en udgave hvor rollerne var byttet om, så det i stedet for en mand var en kvinde der stod i midten, og i panelet stod der så 20 mænd. Det var i sig selv lidt sjovt, men nu kommer det mærkelige.

Den første pige der skulle ind hed Wenja, og for første gang nogensinde - i hvert fald i de udsendelser jeg har set - så slukkede alle dem i panelet, inden hun var færdig med sin præsentation. Hver eneste lampe lyste rødt, og pigen på gulvet havde derfor slet ikke nogen fyre at vælge imellem, og hun måtte gå ud af studiet alene. Det mærkelige var, at hun så virkelig godt ud, og virkede som en rigtig spændende og sød pige. Jeg kunne næsten ikke tro mine egne øjne, da fyrene stemte Wenja ud. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor de ikke kunne se noget i hende.

Wenja var en rigtig hestepige - eller ridepige om man vil, og så arbejdede hun som beslagsmed. Hvis der skulle være en læser eller to, som ikke ved, hvad en beslagsmed er, så er det en som sætter hestesko på heste. Men selvom hun arbejde som beslagsmed, hvilket jo er et mandefag, så var hun superfeminin og flot. En virkelig sød og glad pige med et kønt ansigt, en flot krop, og noget reelt indhold i sit liv. Jeg var fuldstændig målløs, da hun stod der og kiggede på alle de røde lamper.

Selvfølgelig var det lidt synd for hende, at de allesammen havde slukket, og nogle ville måske betragte det som lidt af et nederlag, men på den anden side kan man spørge sig selv, om det måske ikke var meget godt. Jeg mener, hvis de ikke kan lide at en pige har en hobby hun brænder for og arbejder med noget som er relateret til den hobby - med andre ord: hun har et liv, så ville det nok heller ikke have været særligt spændende for hende Wenja at gå på date med nogen af dem. Det må da være dejligt at have en kæreste som har slået sin hobby og sit arbejde sammen og derfor er tilfreds med sit liv, end at have en kæreste som har et kedeligt job og som derfor kun er glad, når det er aften eller weekend.

Nå men hestepigen Wenja skal nok finde en fyr, selv om det ikke lige blev i dagens mand - eller rettere sagt dagens woman. Nu håber jeg ikke, at hun blev helt slået ud af den oplevelse, for det er der ingen grund til. Hun havde hele pakken, så hun skal nok finde sig en fyr som forstår at sætte pris på en flot pige med et sødt smil, en flot krop og et spændende liv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar