søndag den 10. april 2011

Storke i København?

I går sad jeg i et selskab, hvor der var en som hårdnakket påstod, at han havde set en stork ved søerne i København. Nu er han normalt ikke typen som siger ting der ikke er rigtige, men ingen andre i selskabet, inklusive mig selv, havde aldrig hørt om, at der skulle være storke i København. Det ville naturligvis være dejligt, hvis os københavnere også kunne have en stork at være stolte af, ligesom de har i flere provinsbyer, men efter min bedste overbevisning, har der aldrig boet storke nogen steder i vores ellers så dejlige by. Jeg kunne dog godt tænke mig at få opklaret spørgsmålet om, hvorvidt der officielt er registreret storke i København, så hvis nogen ligger inde med viden om det, så må I meget gerne skrive en kommentar.

En anden sjov ting omkring storke er, at de jo siges at være dem der kommer med babyerne. I virkeligheden var det vist kun i gamle dage, at man sagde sådan, fordi man ikke fandt det passende at give seksualundervisning til unge mennesker. Så i stedet for at forklare dem om blomsterne og bierne, så sagde man, at det var storken der kom med børnene. Om der stadig findes forældre som siger sådan til deres børn, når de spørger til, hvordan de selv eller andre er kommet til verden, må stå hen i det uvisse, men jeg synes det er en sjov lille historie. Så hvis vi virkelig har storke i København, så kunne man jo - med et blink i øjet - argumentere for, at de kunne hjælpe på det faldende fødselstal. Hvorom alting er, så vil jeg være meget taknemmelig, hvis nogen vil hjælpe mig med at opklare spørgsmålet om, hvorvidt vi har storke her i København - eventuelt bare på gennemflyvning, eller om ham som hævder at have set en af slagsen bare skal have genopfrisket, hvordan en stork i virkeligheden ser ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar