søndag den 3. april 2011

Kræftens Bekæmpelse holder landsindsamling i dag

Det har netop ringet på min dør, og udenfor stod to unge piger som ville høre, om ikke jeg ville give et bidrag til Kræftens Bekæmpelses landsindsamling 2011. Det ville jeg naturligvis godt, og jeg fandt straks nogle mønter frem, som jeg kom i deres indsamlingsbøsse. De to piger smilede og sagde tak, inden de gik videre til den næste dør.

Jeg tager hatten af for, at sådan et par piger vælger at bruge deres søndag på at samle penge ind til et godt formål. Kræft er en af de hyppigste dødsårsager, og de fleste af os har kendt mennesker som er døde af kræft. Jeg håber, at Kræftens Bekæmpelses landsindsamling 2011 bliver en kæmpe succes, og jeg glæder mig til at høre, hvor meget de får samlet ind i løbet af dagen. Den slags indsamlinger plejer at skæppe godt i kassen hos organisationerne, og det er der jo brug for, hvis de skal kunne hjælpe. Jeg vil alvorligt overveje selv at melde mig som indsamler ved landsindsamlingen 2012, når jeg nu ikke fik gjort det i år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar