torsdag den 14. april 2011

På ethjulet cykel i København

I går så jeg en fyr som kom kørende på en ethjulet cykel på cykelstien i det indre København. Det ser sjovt ud, når folk kommer cyklende på sådan en, og jeg er fuld af beundring over, at de kan holde balancen. Jeg er sikker på, at jeg ville falde og slå mig, hvis jeg forsøgte mig med at køre på ethjulet cykel. Der må ligge mange timers øvelse til grund for at kunne holde balancen på sådan en tingest, og jeg kunne forestille mig, at det er en god idé at træne et sted, hvor der er noget blødt at falde på. Måske ville det også være en idé at få noget undervisning, hvis man ville lære det, for der er sikkert nogle teknikker, som det kan betale sig at kende.

Den ethjulede cyklist fra i går fik mig til at tænke på, at der flere gange har været afholdt et løb i Rundetårn i København, hvor deltagerne konkurrerer om, hvem der hurtigtst kan køre op i toppen af Rundetårn og ned igen - på ethjulet cykel. Så vidt jeg husker, går det under navnet Rundetårnsløbet, men jeg ved ikke om det er noget der bliver afholdt hvert år, eller om det bare er noget der afholdes en gang i mellem. Men sjovt er det i hvert fald, og jeg tænker, at det må kræve særdeles gode benmuskler hos deltagerne. Som sagt ved jeg ikke, om der igen kommer Rundetårnsløb - og hvornår det i givet fald vil finde sted. Jeg har ikke kunnet finde noget om det på nettet, men hvis nogen ligger inde med viden om, hvornår der igen bliver dystet i at køre op i Rundetårn på ethjulet cykel, så må I meget gerne skrive en kommentar, for jeg kunne godt tænke mig at komme ind og se det, hvis der ellers er plads til tilskuere.

3 kommentarer:

  1. http://www.cirkusklub.dk/rundetaarn.htm

    SvarSlet
  2. Hej Anonym
    Tak for link! Jeg vil prøve at komme forbi Rundetårn d. 21. maj, så jeg kan se løbet!

    SvarSlet
  3. Min kæreste har vundet 3 gange, senest 09 og 10. God fornøjelse :)

    SvarSlet