fredag den 15. april 2011

Beach Buggy - Et sikkert forårstegn

I morges så jeg en Beach Buggy her i København. Hvis du ikke ved, hvad en Beach Buggy er, så er det en åben bil, som så vidt jeg ved, ofte er en ombygget folkevogn. Grundet det kolde danske vintervejr, så ser man ikke så mange af dem om vinteren, men når foråret begynder at melde sig, så kommer de frem fra garagerne og bliver synlige i bybilledet - det er altid et sikkert forårstegn at se en Beach Buggy, og så ved man, at sommeren er lige om hjørnet. Det er nu ikke fordi der kører så mange af dem, så selv om sommeren er det ikke noget man ser hver dag.

For mange år siden var jeg selv lige ved at købe en Beach Buggy. Det var naturligvis om foråret, hvor vejret var godt, og man ikke tænkte på, at det også ville blive vinter på et tidspunkt. Jeg tror, at hvis man skal have sådan en fætter, så vil det nok være en god idé også at have en anden bil til om vinteren, eller også skal man bare have en kaleche og måske tage et par lange underbukser på. Under alle omstændigheder så tror jeg ikke, at jeg nogensinde får en Beach Buggy, for jeg synes ærligt talt, at jeg nu er ved at være for gammel til det. Men det ændrer ikke ved, at jeg nyder at betragte en, når jeg en sjælden gang ser den i trafikken, som jeg gjorde i dag, og nydelsen bliver ikke mindre af, at man ved, at en Beach Buggy er et sikkert forårstegn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar