lørdag den 9. april 2011

Rollator-Banden - skjult kamera langt under bæltestedet!

Der kører for tiden et program på Kanal 5 som hedder Rollator-Banden. Det er simpelthen noget af det sjoveste jeg nogensinde har set. Det er et skjult kamera program, hvor en gruppe ældre mennesker laver sjov med folk. Den ældste af dem er 92 år, men det er ingen hindring for at gøre grin med folk. Konceptet som Rollator-Banden er bygget op omkring er simpenthen genialt, og jeg kan ikke lade være med at gå og smågrine i lang tid efter at programmet er færdigt.

Det der i særlig grad adskiller Rollator-Banden fra andre skjult kamera programmer er, at de ikke gentager hver sketch otte gange med forskellige "ofre". Der sker hele tiden noget nyt, og det ene hysteriske grineflip bliver afløst af det næste. Desværre er jeg først blevet opmærksom på programmet for nylig, så de første afsnit af Rollator-Banden, må jeg se en anden god gang. Jeg kunne forestille mig, at de enten bliver genudsendt eller at man måske kan købe dem på DVD på et tidspunkt.

Så hvis du hører til dem der godt kan lide at få rørt lattermusklerne en gang i mellem, så kan jeg på det kraftigste anbefale Rollator-Banden. Man ligger bogstaveligtalt og vrider sig af grin, når oldingene fyrer lumre bemærkninger af til folk eller laver andre groteske ting. Det er virkelig genial underholdning, og jeg gad godt vide, hvem der har fået idéen til programmet. Næste gang der bliver mulighed for at lade sig underholde af skjult kamera med Rollator-Banden er på mandag, og det bliver i øvrigt genudsendt senere på ugen. Du kan selv tjekke programoversigten for Kanal 5, og hvis du har mulighed for det, så vil jeg klart anbefale, at du både ser den "rigtige" udsendelse og genudsendelsen, for det kan sagtens tåle at blive set to gange. Hvis du vil læse mere om Rollator-Banden, så tjek også siden med Kanal 5's programmer, hvor der står lidt omtale af programmet.

2 kommentarer:

  1. Jeg synes også at det kan tåles at blive set flere gange, men "Det der i særlig grad adskiller Rollator-Banden fra andre skjult kamera programmer er, at de ikke gentager hver sketch otte gange med forskellige "ofre""--> Som du skriver, så er det desværre ikke således...

    Der bliver gentagelser i hvert afsnit, "somregel" opført på en anderledes måde,- hvilket jeg personligt synes er ægrerligt, men det er nu morsomt alligevel...

    der liver dog ikke gentaget samme spøg i samme afsnit, i modsætning til "slemme slemme piger" - hvilket er en god ting.


    Jeg kan nævne på flæng gentagelser du ser, i Rollator banden - både gentagelser af helt samme spøg og gentagelser af samme "skabelon" udført på anden måde.

    Men det nok lettere blot at kigge afsnittende igennem...

    SvarSlet
  2. Hej Anonym!
    1000-tak for din kommentar. Jeg vil give dig fuldstændig ret: de er begyndt at vise de samme sketches igen og igen, hvilket i den grad trækker programmet ned. Det var dog ikke tilfældet, dengang jeg skrev indlægget, og det var derfor, jeg skrev som jeg gjorde.

    Lad os håbe, at folkene bag Rollator-Banden har fantasi til at finde på noget nyt snart, for jeg er ærlig talt ved at være træt af at se sketches fra de første afsnit blive genbrugt. Hvis nogen ligger inde med en idé til en ny sketch, så send det endelig til dem, så vi kan få noget nyt at grine af!

    SvarSlet