tirsdag den 19. april 2011

Påskefrokost med god samvittighed

Så er det ved at være påske, og i mange hjem er der tradition for at spise en god påskefrokost i den anledning. Jeg hører også til dem der spiser en god påskefrokost hvert år, og traditionen tro, er det lækkert mad der kommer på bordet som f.eks. røget ål med røræg, gravad laks og røget laks med friske asparges, tre forskellige slags sild, fiskefilet samt en masse andre lækre retter. Naturligvis skal sådan en påskefrokost skylles ned med nogle kolde påskebryg, og så skal der selvfølgelig også være snaps på bordet.

Jeg elsker simpelthen at spise påskefrokost, men samtidig ved jeg godt, at det ikke ligefrem er godt for min efterhånden evige slankekur. Normalt får jeg altid dårlig samvittighed, hvis jeg spiser i så store mængder, som jeg gør ved en påskefrokost eller en julefrokost, men netop ved disse to begivenheder, har jeg besluttet mig for, at jeg vil æde og drikke med god samvittighed, for det er jo kun jul én gang om året, og det er som bekendt også kun påske én gang om året, og så skal det nydes i fulde drag. Så kan man altid løbe en tur bagefter, hvis man synes, man har ædt for meget. God påske!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar