onsdag den 20. april 2011

Hvad bruden ikke ved

I går aftes sendte TV2 igen programmet "Hvad bruden ikke ved", og denne gang var det et bøssepar der indtog hovedrollerne, så i virkeligheden var der slet ikke nogen brud. Men pyt med det, for de to fyre som i øvrigt hed Dennis og Arve, og begge virkede yderst sympatiske, var blevet stillet et bryllup i udsigt, og i den anledning var Arve blevet bed om at skrive ned, hvordan hans drømmebryllup ville være. Efter at have skrevet alle sine drømme ned, fik han nu at vide, at Dennis skulle arrangere brylluppet, men at han ikke måtte opfylde ét eneste af de ønsker, som Arve havde skrevet ned. Hvad bruden ikke vidste var, at programmet ikke handlede om at opfylde folks drømme, men snarere om det modsatte. Surt show når man lige har glædet sig til et fint bryllup, og har skruet godt op for forventningerne.

Aftenens udsendelse adskilte sig ikke fra de andre i rækken, hvad betingelserne angår. I hvert program i rækken af Hvad bruden ikke ved, er der en brud - eller i det her tilfælde en gom - som bliver godt og grundigt skuffet. Jeg ved ikke, hvor meget det betød for Arve, at hans ønsker ikke blev opfyldt, men jeg ved, at langt de fleste piger helt fra teenage-årene går drømmer om, hvordan deres bryllup skal være. Mange har en hel drejebog inde i hovedet, og selv om det måske kan være svært at forstå for os mænd, så er detaljerne omkring et bryllup noget, som fylder meget i hovedet på en kvinde i mange år før og efter brylluppet.

Jeg synes ikke, at det er noget særlig godt koncept for et TV-program, at man knuser folks drømme. Hvorfor ikke lave et program, hvor de medvirkende får opfyldt deres drømme? Så kunne man som seer sidde og glæde sig på deres vegne. Hvad bruden ikke ved har kørt i et stykke tid, og jeg har set det et par gange. Begge gange har jeg fået helt ondt af den stakkels brud, der må se alle sine drømme om brylluppet forsvinde, og jeg kunne godt forestille mig, at mange af de medvirkende efterfølgende vil fortryde, at de tog imod tilbuddet, fordi det bryllup de endte med at få, lå meget langt fra det bryllup, som de havde drømt om hele deres ungdom, og det kan jo i sagens natur ikke gøres om. Jeg håber, at TV2 vil finde på et mere sympatisk koncept end Hvad bryden ikke ved, så vi som seere kan se folk blive glade i stedet for det modsatte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar