søndag den 10. april 2011

Eddie Murphy - En genial skuespiller!

TV2 sendte i går aftes filmen "Frækkere end politiet tillader", og de følgende lørdage sender de toeren og treeren. I dag har de så lige genudsendt første del, så os der ikke fik set den i går også har en chance for at få den med. Det der gør filmene så fede er, at Eddie Murphy er hovedpersonen. Hvis du ikke ved, hvem han er, så kan du læse lidt om Eddie Murphy på Wikipedia, hvor der er en glimrende artikel om ham. Han er simpelthen en genial skuespiller, og alle filmene i rækken af Frækkere end politiet tillader er hamrende sjove. Murphy har et helt unikt skuespillertalent, og jeg har indtryk af, at en film er mere eller mindre garanteret succes, hvis Eddie Murphy spiller hovedrollen.

Naturligvis har Eddie Murphy tjent styrtende med penge på at være skuespiller, men når man tænker på, hvor mange millioner af mennesker han har underholdt, så må man sige, at han har fortjent hver en krone - eller rettere, dollar. Han har spillet med i et hav af film, og hver eneste gang har han gjort det fantastisk. Hvem husker ikke "48 timer", "Coming to America", "Bossen og Bumsen", og jeg kunne blive ved.

Det der er utroligt ved Eddie Murphy er hans evne til at blive ved med at være sjov, selv om det er omkring 30 år siden han startede sin karriere. Det er de færreste der bliver betragtet som morsomme i så lang tid, men Eddie Murphy har åbenbart ramt noget som holder. Jeg er en stor fan af ham, og hvis ikke der sniger sig andre aftaler ind i min kalender, så skal jeg se ham de næste to lørdage hvor han kommer på skærmen igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar