onsdag den 9. marts 2011

Luftballon tur - hvor sikkert er det?

Hvis du har læst nogle af mine seneste indlæg, ved du, at jeg lige er vendt hjem fra Miami, Florida. Der så jeg en luftballen. Ikke den slags som man køber i Tivoli eller lignende steder til en pris på omkring 20,- kr, men en vaskeægte luftballon som kan medtage passagerer. Jeg fik helt lyst til at få en luftballon tur, og straks meldte spørgsmålet sig om, hvor man henvender sig, hvis man gerne vil ud på en luftballon flyvning.

Imidlertid kom jeg hurtigt til at tænke på de sikkerhedsmæssige aspekter omkring det, og måske ville det alligevel ikke være en god idé. Måske kunne jeg føle mig sikker, hvis man var spændt forsvarligt fast, men alligevel... Jeg tænker, at det ikke kan være helt ufarligt. Selv om man måske er spændt godt fast, så må det da være svært at lande sådan en tingest bare nogenlunde blødt, og jeg har ikke lyst til at brække arme og ben bare for at få en tur i en luftballon.

Hvis nogen har erfaringer med, eller viden om, hvordan det foregår - specielt med hensyn til sikkerhed og landing, så hører jeg gerne om det. Jeg vil også gerne vide hvilken pris man nogenlunde skal regne med at betale for en luftballon tur. Selv om jeg ikke ønsker at gå nysgerrig i graven, så ønsker jeg heller ikke at udsætte mig for unødig risiko, men hvis en luftballon flyvning kan foregå rimeligt sikkert, og man på forhånd har en idé om, hvor turen slutter, så synes jeg, at det kunne være sjovt at prøve. Tænk at hænge der oppe i luften og kigge ud over København eller hvor man nu flyver. Det kunne være helt fantastisk. Så hvis du ved noget om emnet, så tøv ikke med at skrive!

2 kommentarer:

  1. Jeg har prøvet at flyve et par gange i Barcelona, og sikkerheden på turen afhænger fuldstændigt af piloten og hans udstyr. Sørg derfor endelig for at få godt styr på stedet, der arrangerer turen.

    SvarSlet
  2. Hej luftballon

    1000-tak for din kommentar. Jeg har endnu ikke været ude at flyve i luftballon, men det kan jo være, at det bliver denne sommer. Altid rart med gode råd fra folk som har prøvet det, så tak for det!

    SvarSlet