lørdag den 13. november 2010

Træning med Nintendo Wii

For nogle måneder siden fik jeg en Nintendo Wii spillekonsol samt Wii Fit og et balance board. Jeg var fast besluttet på at træne med den hver dag, og det gjorde jeg også - i starten. For efter nogle uger begyndte træningen at blive mindre og mindre regelmæssig. I dag kom jeg så til at kigge på min Nintendo Wii som havde samlet lidt støv, og jeg besluttede mig for at tage et rask spil tennis. Da jeg først kom i gang fik jeg lyst til at tage et spil mere, og et mere, og et mere... Det blev dog ikke til noget træning med Wii Fit, men pyt med det - det var sjovt at få spillet lidt tennis, og dejligt at min Nintendo Wii for en gangs skyld blev brugt.

Det fik mig til at tænke på, hvorfor jeg ikke har brugt min Nintendo Wii i så lang tid, og jeg tror det skyldes, at det gik hen og blev en slags pligt at jeg hver dag skulle brænde nogle kalorier af med Wii Fit, og pligter er jo som bekendt sjældent særligt sjove. Jeg må være ærlig at sige, at jeg synes de fleste af øvelserne med Wii Fit ikke er specielt sjove, og jeg har derfor besluttet mig for, at jeg ikke længere vil have dårlig samvittighed over, at jeg ikke længere træner med Wii Fit. Hvis jeg istedet kan få spillet lidt tennis og bordtennis er det helt fint, også selv om det måske ikke brænder helt så mange kalorier af. Nintendo Wii er en sjov ting, men til at træne med passer den ikke særlig godt til mig. Derimod synes jeg den er fin som spillekonsol, og det er også sådan jeg vil bruge den fremover, uden at tænke på om jeg får brændt nogen kalorier af. Jeg vil prøve at finde en anden måde at træne på, måske en motionscykel eller lignende, men Nintendo Wii vil jeg fremover udelukkende bruge til at spille underholdende spil på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar