søndag den 7. november 2010

Julelys på Ørnstrupvej

Så er det igen ved at være jul, og til julen hører jo juleudsmykning og julelys. Hvad julelys angår er Ørnstrupvej i Kastrup på Amager noget helt særligt. Denne villavej på Amager har uden tvivl Storkøbenhavns smukkeste julebelysning. Hvert år er husene på Ørnstrupvej pyntet op med mange tusinde lys, og det er efterhånden blevet et tilløbsstykke for folk i hele Storkøbenhavn. De har faktisk deres eget julelyslaug på Ørnstrupvej, og der går efterhånden ikke en jul uden at TV har rapporteret fra vejen. Det hele startede med at Tom og Ben som bor på vejen begyndte at pynte deres hus op med julelys, og det gav inspiration til naboerne som en efter en fulgte trop.

Jeg har ikke selv været på Ørnstrupvej og se julelyset, men i år har jeg lovet mig selv, at jeg vil tage forbi den lille villavej på Amager og nyde synet. Derudover går jeg også selv og sysler med nogle planer om at sætte nogle julelys i vinduerne, men det kommer nok aldrig i nærheden af hvad de kan præstere på Ørnstrupvej. Og hvor vil jeg så hen med det? Jo, istedet for at hade julen og blive irriteret over juleudsmykningen, så er det da meget bedre at tage julen til sig og selv deltage i løjerne og komme lidt i julehumør - præcis som de gør på Ørnstrupvej. Husk på at julen er hjerternes fest, hvor vi skal være gode ved hinanden, og for at vi kan være gode ved hinanden kræver det, at vi er glade og i godt humør. Derfor en opfordring herfra til at deltage i julen og sætte julelys op. Tak til beboerne på Ørnstrupvej for den gode inspiration og god jul til alle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar