lørdag den 27. november 2010

Juleudsmykning på Kongens Nytorv bør opleves

Som så mange andre steder i København er der også pyntet op til jul på Kongens Nytorv. Specielt udmærker Magasin sin med sin flotte traditionelle juleudsmykning, hvor alle vinduer på bygningen er omkranset af lyskæder. Selv taget på Magasins bygning er pyntet med julelys, og det er som altid en fornøjelse at se på. Da jeg var forbi Kongens Nytorv, var der ikke specielt meget lys på Hotel d'Angleterre, men noget var der dog, og selv om det ikke  når samme omfang, som det havde "i gamle dage", så var det dog alligevel både flot og hyggeligt at se på.

Det er under alle omstændigheder ulejligheden værd at slå vejen forbi Kongens Nytorv i København og se på den smukke juleuudsmykning, så hvis du endnu ikke har været på de kanter i år, så vil jeg varmt anbefale at slå vejen forbi. Som jeg tidligere har skrevet er der også julemarked i Nyhavn, så man kunne jo passende opleve det ved samme lejlighed, hvis man beslutter sig for at tage en søndagstur i København og gå ned forbi Kongens Nytorv for at se på julelys og juleudsmykning. Det er i hvert fald ikke sidste gang jeg har været forbi for at nyde det flotte syn. Jeg synes det i høj grad bidrager til den gode julestemning i København, så der kommer ikke til at gå mange dage inden jeg igen trækker i varme vinterstøvler og trasker ned over Kongens Nytorv og ser på juleudsmykning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar