fredag den 19. november 2010

Klovn: The Movie - premiere snart!

Casper Christensen, Frank Hvam og deres fælles venner har gjort det igen - bare længere og forhåbentlig også vildere. Med den snart forestående premiere på filmen Klovn: The Movie får alle os Klovn-fans mulighed for at nyde de mange pinligheder i fulde drag. Jeg tror ikke, at der er mange mennesker her i landet som ikke kender Casper Christensen og Frank Hvam og deres kæmpesucces Klovn. De to herrer er simpelthen bare geniale, og deres sans for at skabe vanvittige situationer er uden sidestykke. De ved virkelig hvordan man skal få folk til at krumme tæer, og de kører det altid helt ud i det ekstreme, hvor man som seer sidder og gisper efter vejret af en blanding af grin og medlidenhed. Jeg er sikker på, at Klovn: The Movie bliver mere af samme skuffe, så vi kan vist godt forberede os på få et godt grin.

Klovn: The Movie har premiere i biograferne den 16. december, og udover Casper Christensen og Frank Hvam er Mia Lyhne og Iben Hjejle naturligvis også blandt skuespillerne i filmen. Vi har vist alle set de opsigtsvækkende plakater med nøgne mennesker som er lavet for at promovere filmen, og det er også meget fint med nogle sjove plakater, men helt ærligt: skulle det virkelig være nødvendigt at gøre reklame for sådan en film? Vi kender jo alle TV-serien Klovn, og jeg har ikke mødt et eneste menneske som ikke er helt vild med den, så selvfølgelig vil folk stå i kø for at komme ind og se filmen, plakater eller ej. Jeg er i hvert fald en af dem der skal ind og se Klovn: The Movie, måske ikke til premieren, men kort tid efter, hvis ellers det er til at få billetter.

Det er herligt, at vi i Danmark har komikere som kan andet end at stå på en scene og fyre jokes af, men som rent faktisk kan lave noget så genialt som Klovn. Både Frank Hvam og Casper Christensen er set med mine øjne nogle af de største talenter indenfor dansk underholdning der findes. Deres evne til at provokere på en sjov og intelligent måde overgår alt, og hvis Klovn: The Movie bliver bare halvt så sjov som TV-serien, bliver der noget at glæde sig til. Allerede inden jeg har set filmen, og inden den har haft premiere, tør jeg godt spå, at den vil blive en klassiker på linie med De Skrigende Halse, bare på en anden måde selvfølgelig. Så nu må kalenderen godt snart komme til den 16. december, så jeg kan komme i biografen og se Casper, Frank, Mia, Iben og alle de andre i Klovn: The Movie. Jeg kan ikke vente!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar