tirsdag den 23. november 2010

Kør med bus i København - buschaufføren gør dig glad!

Hvis du tænker på buschauffører som nogle sure stoddere der smækker døren i for næsen af folk der kommer løbende for at nå at komme med, og som i det hele taget er ubehøvlede, så kan du godt tro om igen. De buschauffører jeg oplever i min hverdag i København er alle venlige og smilende, og det er altid en førnøjelse at tage bussen. Specielt kan jeg godt lide buschaufførerne på bus 150s, der kører mellem Nørreport og Kokkedal, og jeg har indtryk af, at de ligefrem har sat sig som mål, at passagerne skal føle sig godt tilpas. Chaufføren smiler når man kommer ind i bussen, og hvis man siger "Hej" eller "God Morgen" til vedkommende, bliver det altid gengældt. Nogen gange står de ved busstoppestedet og deler bolcher ud, og selv om det måske er en lille ting, så er det med til at gøre at man bliver glad. Og at de samtidig har en køreplan der betyder, at der hele tiden ankommer en ny bus inden for få minutter, gør ikke oplevelsen ringere. Det betyder, at man ikke behøver ærgre sig, hvis ikke man når bussen, for man ved, at det kun er nogle få minutter man skal vente på den næste. Uden at have sammenlignet køreplanerne, tror jeg, at de kører omtrent lige så ofte som de røde a-busser, som kører i centrum af København, som f.eks. bus 4a, 5a og 6a.

Selv om bus 150s er min favorit, så må jeg sige, at buschauffører i København generelt virker glade og imødekommende. Om buschaufførerne ligefrem har været på servicekursus eller lignende, tør jeg ikke udtale mig om, men de er i hvert fald gode til at få en til at føle sig velkommen. Det er altid rart når folk smiler, og hvis man ellers kunne måle den slags, er jeg sikker på, at man ville komme frem til, at store dele af befolkningen i København er gladere i deres hverdag, fordi byens buschauffører er smilende og venlige. Så jeg vil opfordre til, at man tager bussen, når man skal rundt i byen, og hvis du en dag skal i retning af Kokkedal, eller blot et stykke af vejen, vil jeg varmt anbefale at du stiger på bus 150s fra Nørreport, og lader dig fragte nordpå af de yderst flinke og behagelige chauffører. Tak til buschaufførerne i København for jeres dejlige måde at være på - I er med til at gøre vores allesammens hverdag lidt gladere!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar