tirsdag den 21. juni 2011

Seute Deern, Bremen

I går aftes gik jeg tur ved Amaliehaven ved Københavns Havn, og pludselig kunne jeg høre sang og guitarspil. De festlige toner kom fra et sejlskib som lå ved kajen. Ikke sådan et nyt moderne glasfibersejlskib, men et rigtig charmerende gammelt træskib. Skibet bærer navnet "Seute Deern", hvilket kan oversættes til "søde pige". Hjemhavnen er Bremen, men som man kan se på et af billederne nedenfor, så er det faktisk bygget i Danmark - nærmere bestemt Svendborg - i 1939.

Om bord på skibet sad besætningen så og hyggede sig med at synge tyske sange. De sad på den side af skibet som vendte ud mod vandet - sikkert for trods alt at have en smule privatliv, når de sidder og hygger sig. Jeg stoppede naturligvis op og beundrede det smukke sejlskib, og jeg tog også et par billeder. En af de sange jeg hørte dem synge, var en tysk udgave af "Tom Dooley". Jeg tænker, at det må være den ideelle måde at tilbringe en sommer på. Tænk at sejle rundt mellem forskellige havne i Europa og nyde sommeren og om aftenen hygge sig med de andre på skibet med hyggelige sange. Det må helt sikkert være sjovt at sejle rundt med sådan et skib. Nyd lige billederne af "Seute Deern" fra Bremen:





Ingen kommentarer:

Send en kommentar