lørdag den 4. juni 2011

Cykelbar - når motion skal være hyggeligt

Forestil dig at du kan motionere, mens du sidder hyggeligt i en bar og nyder en kold fadøl. Det lyder næsten for godt til at være sandt, men det er faktisk virkelighed. Der er tale om en cykelbar, hvor der ud for hver plads i baren er et sæt pedaler, og på den måde er det barens gæster der får baren til at rulle. Og hvor er jeg så kommet på sådan noget? Jo, her til aften viste TV2 Nyhederne et indslag om de flinke og hyggelige mennesker som bor i området omkring den dansk/tyske grænse. I anledning af 10-året for åbningen af grænsen cyklede de en tur rundt i området med cykelbaren og fik sig nogle kolde fadøl, mens de kom rundt i grænselandskabet.

Som du nok kan fornemme, så var det primært den der cykelbar som fangede min interesse. Ikke at jeg ikke har forståelse for menneskerne i grænseområdet, for det har jeg så afgjort. Men idéen om en cykelbar er bare så genial at den for mig overskyggede det som indslaget egentlig handlede om. Det kunne da være genialt med en cykelbar i København. Forestil dig at komme rundt i byen mens du sidder og får en dejlig fadøl - og samtidig får motion. Det må da være den sundeste - eller mindst usunde - måde der findes at gå på bar på, og så får man motion samtidig med at man har det hyggeligt. Jeg vil i hvert fald krydse fingre for, at en eller anden åbner sådan en cykelbar her i København - og hvis det sker, så vil jeg helt sikkert tage en tur og en fadøl.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar