søndag den 19. juni 2011

Hacky sack

I dag så jeg to fyre som stod og spillede hacky sack. Hvis ikke du ved, hvad en hacky sack er, så er det en lille rund bold - eller pose - hvor der er fyldt et eller andet i, som - såvidt jeg husker - er ris. Den er som regel syet af læder, og tilbage i 1980'erne var det virkelig populært at spille hacky sack her i Danmark. Kort fortalt så går det ud på, at man - med fødderne - jonglerer med den lille bold på samme måde som når man jonglerer med en fodbold. Dengang havde jeg adskillige af slagsen, men jeg blev desværre aldrig rigtig god til at spille med dem.

Der er masser af smarte hacky sack tricks som man kan lave, hvis ellers man har tålmodigheden til at øve sig, og dengang blev der vistnok holdt konkurrencer i det. Nu ved jeg ikke, om de to gutter jeg så i dag i færd med at spille hacky sack blot er en enlig svale, eller om det virkelig er ved at blive populært igen. Hvis det sidste er tilfældet, så er det nok kun et spørgsmål om tid, inden der bliver afholdt konkurrencer som f.eks. "Hacky Sack Games Copenhagen" eller andre smarte navne. Eftersom man bevæger sig en del, når man spiller med den, så mener jeg godt, man kan sige, at det kan betragtes som en sportsgren, og hvis man kan dyrke sport, samtidig med at man har det sjovt, så kan det jo næsten ikke blive bedre.

Hvis du gerne vil have motion på en sjov måde, så køb en hacky sack og gå i gang med at øve dig i at spille med den. Når først du har lært at holde bolden i spil, så kan du begynde at øve dig på nogle af de mange tricks, som man kan lave - men du skal være indstillet på, at det kræver en del tålmodighed at blive god til det. Efter jeg i dag så nogen spille med hacky sack, så har jeg faktisk fået lyst til at købe en selv, for jeg kan huske fra min barndom, at det faktisk var rigtig sjovt at spille med sådan en - også selvom jeg aldrig nåede at blive særlig god til det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar