tirsdag den 14. juni 2011

Andreas Bo

Måske kender du skuespilleren og komikeren Andreas Bo - Manden med gummiansigtet, som han kalder sig på sin hjemmeside., og som er så rammende som det overhovedet kan være. Han medvirker i satireprogrammet "Live fra Bremen". I går aftes sad jeg - igen - og så "Live fra Bremen", for af alle de underholdningsprogrammer der findes på TV, så er "Live fra Bremen" det som jeg holder mest af.

En af grundene til at jeg synes, det program er så hylende sjovt, er at Andreas Bo medvirker - eller Andreas Bo Pedersen som man kan læse på Wikipedia at hans fulde navn er. Jeg har aldrig tidligere set en mand som er så god til at parodiere andre mennesker som han er. Han har en helt unik evne til at lægge sit ansigt i præcis de folder der skal til for at ligne eksempelvis Jørgen Leth, Kim Larsen, Johannes Møllehave, Mads Christensen og mange flere. Derudover kan han også tale nøjagtig som dem, og dét giver lige prikken over i'et når han laver en parodi.

Jeg ligger simpelthen flad af grin, når Andreas Bo viser sig på skærmen, for hver eneste gang leverer han en parodi som rammer fuldstændig plet. Næsten hver gang sidder jeg tilbage med en dyb undren over, at det overhovedet kan lade sig gøre for én person at komme til både at ligne og lyde som så mange forskellige mennesker. Det fungerer rigtig godt, når Lasse Rimmer giver den som journalist der stiller spørgsmål, og Andreas Bo Pedersen svarer i skikkelse af et af de mange mennesker, som han er ekspert i at parodiere.

Jeg ved godt, at det er store ord at tage i sin mund, men jeg mener faktisk, at Andreas Bo er det største komiker- og skuespillertalent der er set i Danmark. Der har været nogle stykker som kunne lave gode parodier, men ingen som - set med mine øjne - kunne gøre det bare tilnærmelsesvist så mesterligt som Andreas Bo. Det interessante er, at manden slet ikke er uddannet skuespiller - han kan bare det der med at lave parodi, og ovenikøbet kan han det meget bedre end alle de andre.

Hvis du hører til de få som endnu ikke har set Andreas Bo, så må jeg på det kraftigste anbefale, at du ser "Live fra Bremen" næste gang det kommer, for manden leverer virkelig nogle præstationer som er alt for gode til at gå glip af. Jeg skal i hvert fald se det, næste gang det kommer, og jeg kan næsten ikke vente med at se, hvem Andreas Bo næste gang parodierer ved at lægge sit berømte gummiansigt i de rette folder, og stille på stemmebåndet, så han kommer til både at ligne og lyde præcis som sit "offer".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar