søndag den 12. december 2010

Troels Boldt Rømer - debat-knægten fra karlslunde

Jeg så i går en debatudsendelse, som vist nok var en genudsendelse, hvor en knægt ved navn Troels Boldt Rømer deltog i sin egenskab af formand for Danske Skoleelever, og jeg må sige, at han i den grad viste sig som en dygtig debattør. På foreningen hjemmeside kan man se, at han kun er 16 år gammel og i øvrigt bor i Karlslunde. Undervisningsminister Tine Nedergaard havde virkelig fået sig en svær modstander i debatten, og jeg vil tro, at det kom bag på hende og de andre debattører, at en kun 16-årig knægt kunne være så skarp. Troels Boldt Rømer var saglig hele vejen igennem og forstod virkelig at tale sin sag. Om man er enig eller uenig med ham i de synspunkter han fremførte må jo være op til den enkelte, men jeg må indrømme, at jeg var fuldstændig målløs, da jeg oplevede hvor dygtig en taler han var. Danske Skoleelever har virkelig fået sig en god formand i Troels Boldt Rømer, men da han sikkert snart skal videre i uddannelsessystemet, bliver de jo nok nødt til at se sig om efter en ny formand inden for den nærmeste fremtid, og staklen der skal tage over efter Troels får i den grad noget at leve op til.

Selv om jeg er gammel nok til at kunne være hans far, skulle jeg ikke nyde noget af at møde Troels Boldt Rømer i en diskussion. Jeg er glad for at jeg ikke var i undervisningsminister Tina Nedergaards sko under den debat, for knægten var fuldstændig ustoppelig. Jeg tror ikke det er sidste gang vi hører noget til debat-knægten Troels Boldt Rømer, og jeg vil ikke blive overrasket, hvis han gør politisk komet-karriere, for hans evner som debattør overgår størstedelen af Folketingets medlemmer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar