tirsdag den 7. december 2010

Enghaveparken er et besøg værd på alle tider af året

Enghaveparken er et lille åndehul på Vesterbro i København, hvor man kan trække sig lidt tilbage fra storbyens larm og nyde en stille stund. I dag var jeg en tur på Vesterbro, og kom således gående ned af Enghavevej, da jeg pludselig fik øje på indgangen til Enghaveparken. Jeg kunne ikke lade være med at gå en tur ind i parken, og selv om det er koldt og stierne er fyldt med sne, så fik jeg en hyggelig stund i fred og ro. Sidst jeg var der, var det sommer og solen skinnede, så jeg sad og solede mig i et par timer, men i dag var der i sagens natur ikke mulighed for at sidde og sole sig.

Enghaveparken har dog stadig masser af charme selv om det er vinter, og når først man går på de hyggelige stier, glemmer man straks, at man rent faktisk befinder sig midt inde i byen. Jeg elsker byens grønne områder, og Enghaveparken er bestemt et af de steder, som jeg holder meget af at besøge. Når jeg færdes i København og kommer forbi en af byens parker, slår jeg gerne et smut forbi og nyder roen og naturen i en kort stund, inden jeg igen vender tilbage til storbyens travle virkelighed. Jeg har nogenlunde lige så travlt som alle andre mennesker, men hvis man virkelig vil, kan man altid finde 5-10 minutter til at få en hurtig naturoplevelse. Hvis du ikke hører til dem, der bruger byens grønne områder, kan jeg varmt anbefale, at du gør det til en vane at slå et smut ind i de parker som du passerer på din vej gennem København, og Enghaveparken er bestemt en af dem som er et besøg værd - også om vinteren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar