lørdag den 4. december 2010

Donkey Kong vender tilbage - Donkey Kong Country Returns

Hvis du er en halvgammel nisse som jeg, så kan du sikkert huske de såkaldte bip-bip spil, hvoraf Donkey Kong var det absolut mest eftertragtede af dem alle. Desværre nåede jeg aldrig at komme til at eje et Donkey Kong spil, men jeg havde et andet et med nogle helikoptere, og af og til lykkedes det mig at bytte en times spil på mit spil med en times spil på Donkey Kong. Selv om nutidens unge sikkert ville mene  at de spil vi havde dengang var lidt primitive, og at grafikken langt fra er som på de spil man har i dag, så havde vi stor glæde af dem. De var faktisk ret sjove at spille på, for i sidste ende er det jo ikke kun grafikken der gør et spil godt, men i lige så høj grad plottet i spillet og ikke mindst sværhedsgraden. Desværre spiller jeg ikke mere, men minderne om de gode gamle bip-bip spil - dem har jeg endnu. Nu hører jeg så til min store overraskelse, at Nintendo har lavet et nyt Donkey Kong spil, som hedder Donkey Kong Country Returns. Jeg aner ikke hvad det går ud på, men set i lyset af hvor fedt det oprindelige spil var, er jeg helt sikker på, at det nye spil er rigtig sjovt. Så nu går jeg og overvejer, om min nevø skal have sådan et spil, for han elsker at spille på sin computer og på sine efterhånden mange forskellige spillekonsoller, så jeg overvejer stærkt at glæde ham med Donkey Kong Contry Returns.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar