fredag den 3. december 2010

Gratis sangundervisning i kirken

Som så mange andre mennesker, holder jeg også fra tid til anden af at synge i badet. Der er bare det problem ved at synge i badet, at det ikke lyder særlig godt, hvis det udføres af personer der aldrig har fået sangundervisning. Jeg vil faktisk gå så vidt som til at sige, at jeg tror mine skiftende naboer har været stærkt irriterede over det. Da jeg altid har vidst, at jeg ikke kunne synge rent, var min glæde stor, da jeg for et par år siden så, at min daværende lokale kirke afholdt sangarrangementer, hvor der tilmed ville være gratis sangundervisning. Eneste krav for at deltage var, at man havde lyst til at synge danske salmer, så ville de sørge for resten. Det var næsten for godt til at være sandt. Jeg skrev straks datoen ind i min kalender, og glædede mig, for et tilbud om gratis sangundervisning i kirken kunne jeg ikke ignorere.

Imidlertid gik det hverken værre eller bedre, end at jeg gik hen og blev syg, og jeg kunne derfor ikke deltage i arrangementet, da jeg var sengeliggende. Jeg krydsede fingre for, at kirken snart ville gentage succen, og hver uge tjekkede jeg deres hjemmeside for at se, om der dog ikke snart skulle være salmesang igen, for jeg var meget opsat på at deltage, ikke mindst på grund af den gratis sangundervisning. Arrangementet blev dog ikke gentaget, og et års tid senere flyttede jeg til et andet kvarter i København, nemlig der hvor jeg bor nu, og ofte ser jeg på den lokale kirkes hjemmeside i håb om, at de en dag vil afholde arrangementer med salmesang og gratis sangundervisning. Jeg har dog endnu ikke været heldig, så hvis nogen hører om en kirke i København eller omegn, hvor der er planer om et sangarrangement, må I meget gerne skrive det i en kommentar, for jeg er sikker på, at mine nuværende naboer vil sætte stor pris på, at jeg får noget sangundervisning, inden jeg skråler løs i brusebadet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar