tirsdag den 7. september 2010

Frank Buck på eventyr i Singapore

Hvis du er gammel nok til at huske 1980'erne, kan du sikkert også huske Frank Buck fra serien Eventyr i Singapore. Det var en fantastisk serie, og der var næsten ingen grænser for, hvad helten Frank Buck kom ud for af prøvelser. Som den helt han var, klarede han selvfølgelig altid skærene, selv om det ofte var på nippet til at gå galt. Det er en af de ganske få TV-serier jeg nogensinde har fulgt med i, og jeg kan huske, at jeg altid sad klæbet til skærmen, når Frank Buck var ude på nye eventyr i Singapore. Når man tænker hvad andre og nyere produktioner bruger af penge på diverse kulisser og effekter, er det sjovt at tænke på, hvor spændende serien var, til trods for at den så vidt jeg husker ikke var fyldt med special-effects. Jeg mener at kunne huske, at der var masser af eksotiske dyr som aber og tigre, og man følte næsten at man selv stod lige midt i det hele. Man kunne fornemme støvet fra gaderne og de mange eksotiske dufte, selv om man sad trygt og godt hjemme i sin sofa. Med risiko for at lyde som en af dem som synes, at alting var bedre i gamle dage, må jeg sige, at jeg savner den slags serier. Eventyr i Singapore var helt nede på jorden, og med ganske få men effektive virkemidler, kunne folkene bag serien få en til at føle, at man selv var Frank Buck og befandt sig midt i Singapores menneskemylder. Der er mange TV-udsendelser som er blevet genudsendt alt for mange gange, men Eventyr i Singapore er en af dem som sagtens kan tåle at blive genudsendt nogle gange uden at det bliver trivielt.

1 kommentar:

  1. Tak for indlæg ... lige hvad jeg søgte her ;) kunne kun huske at det var en tv serie ... og at det handlede om Singapore ... kunne bare ikke huske hvad den egentlig hed ... ved du om man kan finde den på dvd måske ?? og ja ... det er en af de serier jeg også gerne så genudsendt

    SvarSlet