torsdag den 9. september 2010

The Big Shave - Bekæmp kræften ved at lade dig kronrage

Go' Morgen Danmark havde her til morgen besøg af en gruppe studerende fra Århus som havde fået en god idé. De har startet et projekt, som de kalder "The Big Shave", og som går ud på at tilbyde folk at de kan blive kronraget - eller bare trimmet, hvis man hører til den forsigtige type. Behandlingen koster 50,- kr. og opefter, afhængig af hvor gavmild man er.

Projektet skal sætte fokus på kræft og kemoterapi, og pengene som kommer ind går ubeskåret til Kræftens Bekæmpelse. Det foregår på Bruuns Galleri i Århus, men folkene bag projektet håber at The Big Shave kan sprede sig til flere byer og blive en tilbagevendende begivenhed, så mon ikke os i København næste år får mulighed for at lade os trimme til fordel for bekæmpelsen af kræft.

Det der fascinerer mig ved The Big Shave er, at det er et håndgribeligt bevis på, at vi alle sammen kan gøre noget som gør verden til et bedre sted at leve. Det er bare at bruge sin fantasi. Folkene bag projektet studerer i øvrigt marketing management, og projektet er en del af et skoleprojekt, og jeg vil tro at de får en fin karakter for det. Jeg vil ønske The Big Shave god vind i sejlene, og jeg glæder mig til at lade mig trimme til fordel for Kræftens Bekæmpelse til næste år i København.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar