fredag den 20. august 2010

Sidney Lee, Anni Fønsby og Brigitte Nielsen

Sidney Lee, hvis rigtige navn er Sidney Hassel Hansen, er en person som mange elsker at hade - i lighed med Anni Fønsby og Brigitte Nielsen. Jeg tror det bunder i hans lidt specielle tøjstil og ikke helt naturlige kulør. Men er der overhovedet grund til at hade Sidney Lee?
Hvis nu hans tøjstil var højeste mode, ville alle gå klædt sådan, og jeg er sikker på at folk også ville syntes det så godt ud. Hvis det var højeste mode at være bruge selvbruner ville alle gøre det, ligesom alle gik i solarium i 80’erne. Så hvad er det lige der er så forfærdeligt ved Sidney Lee? Som jeg ser det, er hans eneste ”forbrydelse”, at han er solbrun et par årtier efter at alle andre syntes det så fedt ud, og at han går i noget tøj som givetvis ville have været moderne i 70’erne. Med andre ord er manden ikke som alle andre.

Han tillader sig at være sig selv – at gå i det tøj som han synes er fedt og at have den kulør som han synes ser godt ud. Set med mine øjne er han en helt - ligesom Anni Fønsby og Brigitte Nielsen – der også tillader sig at være som de har lyst. Det der undrer mig, er hvorfor den slags mennesker er hadede. Hvad er det der er så slemt ved at Annie Fønsby har en gigantisk barm, store sensuelle læber, kridhvide tænder og en kulør der nærmer sig Sidney Lees? Hvorfor bliver nogen stødt over det? Hvorfor føler nogen trang til at melde sig ind i hadegrupper på Facebook for at tilkendegive deres manglende sympati for disse personer? Skyldes det angst for noget der er anderledes? Skyldes det misundelse over at andre har modet til at være som de vil – og man ikke selv har det? Det undrer mig, og hvis nogen har et bud på årsagen til at Sidney Lee, Anni Fønsby, Brigitte Nielsen og andre på den måde lægges for had, så skriv endelig en kommentar!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar