torsdag den 19. august 2010

Miss OTB - Mere festligt bliver det ikke!

Som jeg skrev i går, er Copenhagen Pride i fuld gang. Og en af hovedattraktionerne ved paraden på lørdag er som altid den berømte drag queen Miss OTB med det borgerlige navn Michael Engel Olesen Bonnichsen. OTB står for One Tall Bitch, og det er lige præcis hvad han/hun er. Go' Morgen Danmark havde i dag besøg af Miss OTB som i løbet af udsendelsen sminkede sig og fremviste sit festlige kostume.

Hele forvandlingen fra Michael til Miss OTB tog over en time, og den fik ikke for lidt. Der var et tykt lag sminke, kunstige øjenvipper, glimmer og meget andet samt naturligvis den store imponerende kjole - eller hvad man nu kalder sådan et kostume. Han fortalte, at han arbejdede på kostumet i månedsvis forud for Copenhagen Pride, og paraden er så kulminationen på det hele.

Jeg kan ikke lade være med at glæde mig, hver gang jeg ser mennesker som ham. Jeg synes det er befriende at nogen i den grad tør gøre lige præcis hvad de har lyst til - uanset hvor mærkeligt andre måtte finde det. Der burde være flere som Miss OTB, så ville verden være en hel del festligere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar