tirsdag den 24. august 2010

Kronprinsparrets nye bolig, Frederik 8.'s Palæ

I lighed med mange andre københavnere, har jeg også benyttet mig af muligheden for at komme ind og se kronprinsparrets nye bolig på Amalienborg, Frederik 8.'s Palæ. Jeg må sige, at jeg er imponeret. Det er på én gang lykkes at lave det moderne, samtidig med at det har den stil og elegance der skal til for at huse de kongelige. Kronprins Frederik og Kronprinsesse Mary samt deres fire børn bliver med garanti glade for at bo i den utrolig spændende bolig, og der er masser af plads til at Prins Christian, Prinsesse Isabella og de kommende tvillinger kan slå sig løs. Desuden er der er dejlig have hvor Frederik og Mary kan hygge sig med børnene, så der mangler intet i den lækre bolig som kronprinsparret og de små prinser og prinsesser snart skal flytte ind i.

Jeg synes det er positivt at Kongehuset åbner for at befolkningen kan komme ind og se hvordan de kongelige gemakker er indrettet. Dejligt at vi har en moderne og åben kongefamilie, som ikke kun interesserer sig for at være kransekagefigurer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar