lørdag den 29. januar 2011

Ellemann | Lykketoft - kamphanernes forsoning

Jeg har her til formiddag siddet og set Ellemann | Lykketoft på TV2 News, og jeg kan ikke lade være med at smile, når jeg ser de to indsigtsfulde herrer give deres bud på, hvordan verden ser ud. Når man tænker på hvor uenige Uffe Ellemann-Jensen og Mogens Lykketoft har været igennem mange år, hvor de var blandt de ledende skikkelser på hver deres side af det politiske landskab, er det sjovt pludselig at se de tidligere kamphaner være rørende enige om så mange ting.

Min egen indsigt i international politik er ret begrænset, så jeg er nødt til at støtte mig til eksperters vurdering, hvis jeg vil have en idé om, hvad der foregår. Når jeg så hører at Ellemann og Lykketoft - på trods af at de tilhører hver deres politiske fløj - har omtrent samme vurdering af en international politisk begivenhed, så føler jeg min nogenlunde sikker på, at det rent faktisk også er sådan det forholder sig. Martin Krasnik som styrer slagets gang virker også til at have en solid indsigt, og han er god til hele tiden at holde samtalen på sporet. Både Uffe Ellemann og Mogens Lykketoft kan jo godt lide at tale - og de har også mange fornuftige ting at sige, men når der kun er en begrænset mængde tid til rådighed, så er det vigtigt, at der sidder en ordstyrer som kan sikre, at de når at behandle alle de planlagte emner, og den opgave klarer Martin Krasnik fantastisk.

Både Uffe og Mogens har solid udenrigspolitisk erfaring. De har mødt mange af verdens statsledere, og de ved hvad der gemmer sig bag de diplomatiske udtalelser som man hører på TV. Jeg nyder altid at se Ellemann | Lykketoft, og jeg føler faktisk at jeg bliver en smule klogere for hver gang, og når det så samtidig er underholdende, så kan det jo næsten ikke være bedre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar