tirsdag den 26. oktober 2010

Madanmelder - et drømmejob

For et par uger siden så jeg en udsendelse i TV om den såkaldte hellerupuge i Skagen. Jeg bed særligt mærke i den del af udsendelsen hvor man fulgte Børsens madanmelder Ole Troelsø da han skulle vurdere kvaliteten af maden på Hyttefadet. Tænk at få penge for at tage til Skagen med kæresten, indlogere sig på et hotel og så ellers gå ud og spise på nogle af de lokale restauranter. Efter at have spist middag på Hyttefadet besluttede Ole Troelsø sig for at besøge stedet endnu en gang for at kunne give en præcis bedømmelse af maden. Jeg sad og blev lidt misundelig. Ligesom jeg gør når jeg hører eller læser andre madanmeldere som f.eks. Adam Price, Berlingskes madanmelder Søren Frank eller Politikens madanmelder Helle Brønnum Carlsen.

Hvis man som jeg elsker mad, findes der simpelthen ikke noget mere perfekt job, og jeg er fuld af beundring over, at disse mennesker har fået styret deres karriere i en retning, så de får penge for at tage for sig af livets goder. Jeg håber at Ole Troelsø, Adam Price, Søren Frank, Helle Brønnum Carlsen og alle de andre madanmeldere er glade for deres job - jeg sætter stor pris på at læse madanmelderser, og som sagt er jeg ret misundelig! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar