mandag den 11. oktober 2010

Scorereplikker - scor en ydmygelse!

Scorereplikker er et underligt fænomen. Der findes mange af slagsen, men jeg tror egentlig, at det er de færreste der bruger dem ude i nattelivet, eller hvor man nu ellers møder hinanden. Det ændrer dog ikke ved, at nogen af dem godt kan være ret sjove. Jeg vil tro, at den ældste af dem er den med frimærkesamlingen, som de fleste vist kender: "Vil du med hjem og se min frimærkesamling?".En scorereplik har jo - som navnet antyder - til formål at hjælpe med at score, og måske er det derfor, at mange af dem er i den romantiske afdeling, som f.eks. "Jeg tror jeg er død, for der står en smuk engel foran mig". Derudover findes der en hel del scorereplikker i den lumre afdeling, som jeg dog ikke vil nævne her.

Jeg kan dog ikke forestille mig, at de såkaldte scorereplikker vil hjælpe nogen som helst med at score. Set med mine øjne virker det faktisk ret kikset at stå og lire den slags tåbeligheder af. Jeg har i hvert fald aldrig hørt om nogen, der har scoret ved hjælp af en scorereplik. Jeg kunne forestille mig, at sådan en replik ville have den modsatte virkning, end det som var formålet. Jeg tror faktisk, at den eneste man kan score med den slags er en stor ydmygelse af sig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar