lørdag den 15. oktober 2011

Gyngestol eller ej? - Hvor har vi det godt!

For kort tid siden var jeg på besøg hos nogen som havde en gyngestol i træ. Da det var mange år siden jeg sidst havde siddet i sådan en, måtte jeg straks benytte mig af muligheden, og jeg blev ikke skuffet. Jeg sad faktisk i gyngestolen i flere timer, og jeg fandt ud af, at den var utroligt afslappende at sidde i. Selv om man ikke sidder og gynger frem og tilbage, så er det ret behageligt, at den vipper lidt, når man ændrer siddestilling.

Så nu går jeg og overvejer, om jeg skal købe mig en gyngestol. Problemet er, at jeg ikke rigtig har plads til flere stole, så hvis jeg skulle  have en, så ville det betyde, at jeg så måtte skille mig af med en af de stole jeg allerede har, og det er jeg heller ikke så meget for.

Hvis det ender med, at jeg beslutter mig for, at der skal stå en gyngestol i stuen, så bliver næste skridt at beslutte om den skal være i træ eller om det skal være en kurve-gyngestol, for sådan en så jeg engang i en reklame, og den så ret flot ud. Så vidt jeg ved, kan man få dem i mange prisklasser lige fra en kostbar Wegner-gyngestol, til de helt billige. I øvrigt mener jeg også at have set en antik gyngestol i et butiksvindue på Frederiksberg. Jeg går ikke så meget op i, hvem der har lavet den, sålænge den ser pæn ud og er god at sidde i.

I øjeblikket fylder min måske kommende gyngestol en hel del i mit hoved, og hvem ved, måske ender det med at jeg spontant køber en, hvis jeg skulle falde over en pæn en i Ikea eller et andet sted. Jeg ved ikke, om der findes forretninger i københavn hvor der sælges gyngestole, men ellers må man jo finde et sted i omegnen, hvor man kan købe dem.

Indtil videre er beslutningen dog ikke truffet, men jeg kan ikke lade være med at glæde mig over, at mit største problem for tiden er at finde ud af, om jeg skal have en gyngestol eller ej. Det siger noget om, hvor godt vi har det her i Danmark i forhold til mange andre mennesker rundt om i verden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar