mandag den 17. oktober 2011

Dyrlægens natmad - opskriften kan variere, men denne er den bedste!

Os danskere elsker jo smørrebrød, og et af de mest populære stykker smørrebrød er dyrlægens natmad. Personligt elsker jeg dyrlægens natmad, men min opskrift varierer en lille smule fra den måde som de fleste laver den.

Opfkriften på dyrlægens natmad kan variere, men normalt består den af et stykke rugbrød med smør, derpå leverpostej, saltkød, løg og sky. Jeg vil straks skynde mig at sige, at denne version smager fortræffeligt, og den kan på det varmeste anbefales.

Imidlertid er jeg begyndt at eksperimentere lidt med opskriften på dyrlægens natmad, og jeg er nået frem til, at jeg bedst kan lide den, hvis den bliver lavet en lille smule anderledes. Min måde at lave den på er som følger. En skive frisk formbrød, uden birkes. Brødet smøres med almindeligt smør. Derpå varm, friskbagt leverpostej, stegt bacon og stegte champignon. Det hele dækkes med et par skiver saltkød, og ovenpå lægges friske løgringe og sky.

Hvad leverpostejen angår skal det bemærkes, at jeg ikke selv laver den fra bunden, men at jeg af og til køber dybfrossen ubagt leverpostej i mit lokale supermarked, når de lejlighedsvis har det. Det skal så lige have en time i ovnen, og så har man den dejligste friskbagte leverpostej. Jeg bager gerne nogle stykker af gangen, når ovnen alligevel er varmet op.

Som du kan se, så er ingredienserne i min opskrift en smule anderledes end i den traditionelle opskrift. Den tager også en lille smule længere tid at lave, men det er bestemt umagen værd. Så hvis du en dag har ovenstående ingredienser i huset, så vil jeg anbefale at du prøver min opskrift. Jeg mener selv, at det er den bedste, og den smager fantastisk.

Hvis du er i humør til et ekstra stort stykke med dyrlægens natmad, så prøv at købe et lille formbrød hos bageren og skær det på langs i stedet for på tværs. På den måde får du en kæmpe skive brød, så du kan lave dig en kæmpe-udgave af dyrlægens natmad. Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar