mandag den 14. februar 2011

Bananpandekager - en opskrift på kærlighed

Bananpandekager er uden tvivl noget af det bedste der findes. Jeg har lige smagt bananpandekager for første gang i mit liv, og jeg kan med sikkerhed sige, at det ikke bliver sidste gang. Hvis du har læst mit sidste blogindlæg, ved du, at jeg i disse dage opholder mig ved Playa Bonita i Den Dominikanske Republik. Et lokalt spisested har i anledning af Valentines day lavet bananpandekager - efter en hemmelig opskrift, og jeg har lige spist adskillige af slagsen. De smager simpelthen så fantastisk, at englene synger, og det må jo siges at være meget passende på en dag som i dag.

Jeg plejer normalt ikke at spørge efter opskrifter når jeg er ude at spise, men de her bananpandekager var så fantastiske, at jeg ikke kunne dy mig for at spørge. Desværre ville de ikke ud med den. Det eneste de ville sige var, at det var en opskrift på kærlighed, og det blev jeg jo ikke meget klogere af. Det var brandærgerligt, for jeg ville gerne have serveret det mine gæster når jeg engang vender næsen hjem til Danmark, men det bliver i så fald efter en anden opskrift. I øvrigt ved jeg ikke, om det overhovedet ville kunne lade sig gøre at lave noget tilsvarende med de bananer der er hjemme i Danmark, som jo ikke smager helt som de friskpluggede bananer som man får her. Under alle omstændigheder er der nu endnu en god grund til at vende tilbage her til Playa Bonita, for jeg skal helt sikkert smage de bananpandekager igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar