lørdag den 2. juli 2011

Yacht Valerie, Saint Vincent

Her til formiddag havde jeg bevæget mig ud i det halvvåde københavnske gråvejr, og i Københavns Havn ved Amaliehaven så jeg denne lækre yacht som er ankommet i dag. Den hedder Valerie og hører hjemme på Saint Vincent i Caribien. Som man kan se på billederne nedenfor, så var lugen åben bagest i skibet, så jeg kunne derfor hverken se eller fotografere, hvad der står bagpå. Jeg talte dog med en af de ansatte som var så venlig at fortælle mig, at Valerie er registreret på Saint Vincent som hører under staten Saint Vincent & the Grenadines, hvilket også passer med det flag der var hejst.

Som man også kan se på et af billederne nedenfor, så er yachten Valerie bygget på det tyske værft Lürssen som også har bygget Vive la Vie som for kort tid siden gæstede København samt den for os københavnere så velkendte yacht SKAT, som plejer at ligge i Københavns Havn ved Amaliehaven hver sommer, men som vi endnu ikke har set i år.

Nogle gange kan man være i tvivl, om man skal kalde en yacht for en megayacht, eller bare en yacht. I tilfældet med Valerie er der ingen tvivl - Valerie er en megayacht som hører til blandt de absolutte sværvægtere. Det er ikke lykkedes mig at finde ud af, hvem der ejer Valerie, men hvis nogen skulle ligge inde med viden om det, så skriv endelig en kommentar. Ellers er der ikke så meget andet at sige, end at denne yacht fra Lürssen er et mesterværk, og at det ville være dejligt, hvis den gik hen og blev en fast gæst her i København. Nyd billederne som taler for sig selv:







1 kommentar: