lørdag den 30. juli 2011

Godt råd mod myggestik

For kort tid siden fik jeg et godt råd mod myggestik - eller rettere sagt: et godt råd til, hvordan man dulmer smerten. Først troede jeg ikke på det, men jeg tænkte, at det skadede jo ikke at prøve, og så gav jeg det en chance og blev positivt overrasket.

Og hvad går rådet så ud på? Jo, det er meget enkelt. Man skal blot smøre myggestikket med tigerbalsam - eller tiger balm, hvis man foretrækker den engelske betegnelse. Man kan købe det i så godt som alle asiatiske butikker, og det koster ikke særlig meget. Så smører man bare myggestikket med lidt tigerbalsam, og kort tid efter har det dulmet smerten, så man ikke sidder og klør sig hele tiden.

Det skal dog siges, at en af mine bekendte også prøvede det, og han syntes ikke rigtig, at det hjalp, men jeg føler godt at jeg kan mærke en tydelig forskel. Jeg har tidligere prøvet alle mulige andre ting, men jeg synes ikke rigtigt at de har virket for mig, men det her ser ud til at virke, så fremover vil jeg altid sørge for at have noget tigerbalsam i huset. Så nu er rådet hermed givet videre. I øvrigt skal man også huske at vaske sine fødder grundigt, hvis man gerne vil forebygge myggestik, for hvis der er noget som myg elsker, så er det sure tæer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar