lørdag den 21. februar 2015

Tunmousse opskrift - Verdens bedste!

For et par uger siden var jeg inviteret til middag hos nogle venner, og til forret fik vi tunmousse. Det smagte fantastisk, men jeg glemte desværre at spørge om en opskrift. I stedet gik jeg i gang med selv at eksperimentere, og nu, efter et par uger med tunmousse næsten dagligt, er jeg nået frem til noget som jeg selv vil kalde verdens bedste opskrift på tunmousse.

Til opskriften skal der bruges følgende ingredienser:
tun i olie (på dåse)
frisk dild
løg
grønne oliven
rød peber
creme fraiche
citronsaft
salt og peber

Yep, det er alt, hvad der skal bruges for at lave en lækker tunmousse!

Opskriften er såre simpel. Åbn en dåse tun i olie, tilsæt ca. 3 spiseskeer creme fraiche, ca. 5-10 hakkede grønne oliven, ½ hakket løg, lidt hakket rød peber, lidt hakket dild,  lidt citronsaft samt salt og peber.

Rør det sammen og server det på et stykke toastbrød (evt. ristet toastbrød).

Det er super-nemt og smager dejligt. Med denne tunmousse opskrift har du en nem forret som kan laves i forvejen og som smager helt fantastisk. Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar