mandag den 8. august 2016

Hvad skal du lave på lørdag?

- "Hvad skal du lave på lørdag?"
- "Øh.. Det ved jeg ikke..."
- "Nå, men har du så ikke lyst til..."

Kender du ovenstående slags samtale? Det gør jeg i hvert fald, og de fleste gange er det da også noget interessant man bliver inviteret til, men det hænder også, at invitationen gælder et eller andet som man absolut ikke har lyst til. Problemet er bare, at man jo lige har stået og sagt, næsten direkte, at man ikke har nogen planer for på lørdag. Sådan en samtale havde jeg i dag, og desværre gjaldt invitationen et arrangement som jeg bestemt ikke havde lyst at deltage i, men som det ville være uhøfligt at sige direkte at jeg ikke gad komme til.  Men jeg var fanget, sådan næsten i hvert fald, og mumlede noget om at jeg lige måtte tjekke efter i min kalender...

Bagefter tænkte jeg, at det må være praktisk at have et eller andet standardsvar, man kan komme med, når nogen siger: "Hvad skal du lave på lørdag?" Det skal være et svar som både giver mulighed for at sige nej det vedkommende vil invitere mig med til, men det skal samtidig være noget som, på troværdig vis, hurtigt kan sløjfes - hvis nu invitationen gælder noget som man gerne vil deltage i.

Så nu vil jeg lægge hovedet i blød og finde det helt rigtige svar til brug næste gang nogen spørger mig: "Hvad skal du lave på lørdag?"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar